2014-04-07

Yttrandepröjsning i Sverige


I Sverige måste man betala TV-licens sägs det
för att man skall få ta del av så kallad opartisk media av kvalité
instiftat som någonslags inbillad garant av yttrandefriheten

I Sverige måste man dessutom även betala en avgift,
för att omfattas av Yttrandefrihetslagstiftningen
vill man ingå i en rättsstat så får man pröjsa

endast då blir man även till viss del skyddad,
från staten

jag vet inte, men är detta riktigt lagligt,
om vi talar Europakonventioner, FN-förklaringar,
eller ens om vi skulle få för oss att flytta till USA

låter lite syditalienskt tycker jag




















~

1 kommentar:

  1. Måste man inte alls jag betalar ingen tevelicens, jag betalar ingen skatt. Förutom momsen då förstås, men jag försöker handla så mycket svartvara som möjligt är och åka till Danmark om jag ska handla kläder.

    Aldrig mer, aldrig någonsin mer ska jag bidra till den här staten och alla deras massinvandringsvurmare.

    Så är det man ska inte klaga bara agera och jag gör det genom att ha slutat arbeta med sådant som kan generera skatteintäkter till stat, landsting och kommun.

    SvaraRadera